Aug 2, 2009

pohon keampunan......

i am a LOSER for my DESIRE
the willingness to full fill my desire
can make anythings without thinking about the risk
too brave is dangerous

kumelutut,
kumenyujud,
pada mereka,
pada dia,
pada anda,
dan paling utama, pada Engkau.

kesalahan yg dilakukan secara terang-terangan dan ku akui aku mengetahui itu adalah salah.namun, kehendak telah mengatasi segalanya.maafkan diriku..

aku amat bersalah pada mereka,dia,anda dan Engkau..
xperlu menunggu lebaran utk melutut memohon kemaafan..

kesalahan yg dilakukan pada manusia harus memohon kemaafan daripada manusia,
kesalahan yg dilakukan pada Yg Maha Esa harus memohon kemaafan daripada Yg Maha Esa,

selagi nyawa dikandung badan,
selagi roh x terpisah,
selagi bergelar khalifah dibumi ini,
selagi matahari terbit ditimur,
pintu keampunan terbuka luas,,

sedangkan Engkau dapat memberi seribu keampunan keatas kesalahan yg teramat besar,
aku melutut pada mereka, dia dan anda untuk keampunan kepada dosa yg telah aku lakukan kepadamu...

aku pelajari sesuatu....
tidak semua keinginan yg kita idamkan akan kita miliki.
setiap keinginan kita punyai keinginan manusia lain..

jika mahu penuhi keinginan diri sendiri,
harus penuhi juga keinginan manusia lain.

jika x terdaya utk penuhi keinginan manusia lain,
bermakna keinginan yg kita idamkan adalah sekadar godaan dunia sahaja.
menguji diri utk lebih matang mengharungi pejalanan hidup ini..

tolonglah,,,
aku merayu, melutut, menyujud, menyembah demi sebuah kemaafan atas tidakan yg aku lakukan..
aku manusia biasa yg lakukan kesilapan..

tolonglah....
ampunkan daku...

No comments: