Jan 24, 2010

perpisahan


Afiq, aizat, hafiz, hafif, pijo, fawwaz, al farid, dikin, epul, patli, azfar, zaki..
Shaza, syafikah,afikah, dayah, nik, zurin, farah, siti, dilla, aisyah, fatin, mai sab, nad,

First time kitorg bersatu dalam satu studio.. trp 1c n studiomaster kitorg mmg betul2 seperti seorg ayah yang amat caring akan anak2 yang baru lahir macam kitorg. First day, aku dah boleh bace karekter masing2.. . en.azhar byk bimbing kitog dan die la yang bina studio c sebagai sebuah keluarga n dikukuhkan lagi oleh class rep kitorg, afiq. Afiq buat peraturan yang budak2 kelas kite x leh kapel2.. so, aku assume kitorg x leh kapel sebb en azhar ckp kitorg adik beradik. Hidup senang susah same2.. “ape yang penting, kerjasama!!”

Masuk part 2, kitorang kehilangan dikin, azfar.. dorang tukar kos n ade masalah tersendiri..
Tapi dorang digantikan dgn bdk2 ex.cert , abg pejal n kak mila, repeater, esan...
Walaupun kehilangan, kitorang digantikan dengan kawan2 yang boleh bimbing kite.. studio master pun ala2 keibuan.. part 2 rase sunggu selesa..
Masuk part3, kitorang kehilangan lagi,. Kitorang kehilangan fawwaz n zaki.. fawwaz dapat kos yg die nk, sorang lagi sakit.. studio master kitorg  pon...mybe bzy kot...Tapi semangat kitorg x pernah luntur, kitorg bersatu n saling bimbing membimbing antra satu sama laen.. kawan-kawan rujukan kitorg adalah kak mila, abg pejal, afiq, shaza n kadang2 esan.. lec yang byk tolong kitorg cik yana. Tanpa cik, kitrg mgkin terumbang ambing.. kitorg still boleh lagi bersemangat supaya studio yang kitorg bawak ni ngn 6 kredit hours lulus! Cukup sekadar lulus.

Masuk part 4...............
Semuenye jadi kelam... gelap..... malap...... hitam.......
Sebabnya, studio master yang sama,  tapi cik yana dah xde.. rujukan kitorang?? Shaza, ke degree.. kak mila,, tukar studio.. kitorg dapat berita yang zaki dah meninggal sebb kene serangan penyakit mase die tengah bawak moto. tinggal la kitorang kitorang je. Naseb baek abg pejal n afiq x tukar kelas n ke degree... sem ni aku rase macam dah lumpuh..
Kehilangan yang teramat... mungkin tidak sangat....aku still terumbang ambing... xde tempat rujukan macam sem lepas.shaza sbnrnya dalam diam byk membantu aku.mgkin die x perasan..kak  mila pon same...

Tadi jumpe shaza.. budak2 degree buat site visit di perak. Menginap di uitm seri iskandar.. jumpe tadi, dalam diam, aku rase tmpat yg kosong dlm studio terisi!!! X sangka aku sangat sangat terasa akan kehilangan shaza..  die pon bukan lah kawan rapat aku.tp terase akan kehilangannya dlm kelas..tmbh2 tadi gaduh ngn cik abg.. bila nmpak shaza, aku rase hapi sangat2.. byk soalan yg aku nk tnye.. tapi x tertanye.. duk tahan dek sebak didada.. lepas aku tnye last question, “ shaza rindu x seri iskandar??” die jawab, “ shaza rindukan kawan-kawan...” aku mmg dah x tahan dah.. aku juz duk lua studio tggu dorg sume balik then balik same2....

Aku x tahu lah ape la naseb aku utk sem ni n sem akn datang.. sem ni aku still selesa sbb aku ada cik abang..aku susah, die boleh support aku dari belakang. Yang memang jadi tulang belakang aku kat u ni adalah ZURIN, MUIZZ, FARAH, N ZATI rumate aku. Dari jarak jauh of course my FAMILY.. Tanpa dorang aku kesorangan dalm u ni.. x tahu nk buat ape.x faham studio n sebagainye.. aku rase sangat sangat takut untuk hadapi part5 and 6..takut ade lagi org yang akan hilang disekeliling aku.. yang banyak membantu aku dalam die tidak sedar.degree??? ada la perasaan nk sambung degree, tapi still takut nk menghadapi kehilangan disemue..

Aku fobia akan kehilangan....perpisahan...


2 comments:

hisham said...

salam...dlm studio ape ek??

sipOot chEneLLe` said...

sabar ye anis...huhu..
sedey lak bace..
mmg xde org ske kn perpisahan kn..
huhu :(
neway,b strong dear...
u can do it..
ur cik abg will always b wif u.. ;p