Mar 24, 2011

petua awet muda dan memulihkan bibir kebiruan

 

assalamualaikum..

tajuk entry bagai nenek nak bagi petua cantik pulak aih. tak da lah saya tak tahu sangat macam mana untuk jadi cantik secara semula jadi.. hahahaha.. 

ok,ok.. apa yang saya jumpa masa duk  meng-google, saya terserempak la dengan khasiat minum air suam diwaktu pagi.. rasa macam, wow bagusnya minum air suam sebelum mengambil apa-apa sarapan.

jika kite meminum air suam pada waktu pagi, ia amat baik untuk sistem penghadaman kita dan dapat mengatasi beberapa penyakit. air suam juga boleh buat kita awet muda tau.kalau tak caya try la amalkan minum pada waktu pagi.

SAM_3529

gambar tanpa make up tanpa edit adalah sebagai perhiasan semata-mata untuk menggambarkan kecantikan semula jadi..tapi yang ni takde la cantik sangat….

 

bagi bibir yang kebiruan macam saya ni pulak, seeloknya amalkan mencalit madu asli dibibir dan biarkan kering untuk beberapa minit seeloknya 15minit sebelum tido. ini kerana madu bertindak sebagai anti-oksida yang dapat mengeluarkan oksida dibibir kita.sebenarnya oxsida ni la yang membuatkan bibir kita nampak kebiruan. saya pernah mencubanya tapi macam takde ape-ape hasil pon.mungkin madu yang ada kat pasaran ni dah bukan madu asli. tulis saja asli.. –_-

ada jugak petua meletakkan ubat gigi dibibir selama 3minit sebelum mandi dapat mengurangkan kebiruan bibir kita. mungkin….boleh la mencubanya.huhu.. dan ada jugak petua memberus bibir semasa menberus gigi dapat memulihkan kembali bibir kebiruan. menurut petua ini, bila kita berus bibir, darah-darah dibibir kita dapat bergerak dan membebaskan oksida.. mungkin jugak. so, boleh la kamu-kmu diluar sana mencubanya… ^_^

p/s: kalau ada info yang salah, dialu-alukan untuk menegur saya…

wassalam…

No comments: